Pages

Friday, May 11, 2012

Aku suka ini....dan mau ini

Aku suka berkebun sejak akhir-akhir ini....mata selalu ingin memandang hijau...mungkin dah tua kot..hahaha..yang utamanya aku orang kampung ....tapi masa banyak menyekat usaha ku ini....



dan suka ini...  mungkin kah!!!!!


  Cantik kan...sejuk mata memandang (aku orang kampung)



Sejak dua menjak ini aku selalu terfikir untuk mengindahkah rumah ku yang sekangkang kera tu dengan perkara-perkara begini.  Impian ku selalu menjurus kepada punyai halaman yan indah dan berwarna warni.   Sekarang aku telah mula berjinak-jinak dengan tanah dan baja....mungkin telah tiba masa untuk aku berbakti kepada tanah pula setelah lebih 30 tahun berbakti untuk kerajaan dan makan gaji... nanti ada masa aku akan tunjukkan pada kalian apa yang aku buat pada tanah di depan rumah ku....puas hati juga walau ada kala aku bergaduh dengan ayam-ayam jiran.   Tapi apa nak dikato memang dia cari makan dengan cara begitu...mencakar dan mengais.


Kalau menjadi projek ni......aku nak pencennnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! duk rumah cangkul tanah...hehhhehehe aku suke...


Nanti aku postkan projek baru aku ye....walaupun ada 4 batang pokok ubi kayu...usaha gak...




bye




1 comment:

suwara entertainment said...

all the best kak!
kami pun suka bercucuk tanam ni, tp rumah 5 tingkat..huhu