Pages

Thursday, October 6, 2011

Muka Buku...bukan ...Muka Terbuku...bukan..bukan..bukan (No..No..No!!!!!!)

Semalam aku tak lena tido sebab dikejukkan oleh bff aku yang sorang ini....tapi terima kasih kerana menyedarkan aku bahawa ada traffik muka buku....(heh.!!! betul ke yang aku tulis ni...hah..lantak lah..korang buat-buat faham je la).Dia kata ada monyet-monyet  canggih 
sedang mencarut-carut di ruang muka buku. 
.
Masa aku sekolah rendah selalu dimarahi Cikgu sebab muka buku aku kotor..comot..calar-balar..berconteng-conteng..macam-macam gambar ade.  Bila Cikgu tanye kenapa jadi cam tu..aku sengeh je tak tau nak jawab apa.  Marah lah...memang aku yang buat bila aku boring atau tak puas hati.  Itu sekolah rendah...sekolah menengah lain pulak..dah pandai malu..tak conteng-conteng..Tingkatan Enam...conteng jugak tapi kat nota (exam pad)..bila masuk kolej dan  U...conteng kat nota kecik (yang boleh masuk dalam poket tu...atau bahasa budak U sekarang ..Toyol....hahaha.... sekarang lagi canggih.....zaman berubah semua orang mampu miliki.....

Kini.....Orang conteng-conteng di Muka Buku .. canggih!!!..seluruh dunia boleh baca kalau jadi pengikut atau pun curi-curi baca..seronok jugak walau pun ada masanya muak dan mual...monyet lah katakan..mana pandai pakai otak..ikut rasa dia je. Rasa tak suka je cari muka buku...nak mengumpat cari muka buku...nak maki orang cari muka buku..nak bagi tau semua orang bahawa dia adalah monyet yang canggih!!!!! 

Aku suka gak baca coretan di muka buku ni...cerita anak..cerita tempat-tempat yang cantik dan menarik dan paling best ada resepi ......boleh masak dan makan.....ermmmm enak....TQ.

Akhir kalam....monyet-monyet sekolah...hati-hati dijalanraya..nak lintas pandang kiri dan kanan..jangan jadi macam katak..dah kena lenyek..mati kering tak de siapa yang nak kutip dan tanam ....(mati katak!!!!!!!)ha..ni katak sombong...tak nak mati.......menyusahkan orang .....hahahhha...

Nawaitu ..insan yang berhati mulia mencipta muka buku ini ialah untuk memudah kita berhubung, mencari atau menjejaki insan-insan yang kita sayangi.  Ramai dah yang berjaya....syukur alhamdullilah yang tak berjaya cuba lagi ...kalu ada niat lain cuba-cubalah muhasabah diri sebelum terlambat takut tak sempat hukum alam tak boleh jangka ....macam katak ni..menunggu hukuman dari Big Boss....Kau ape kesah...ape pun tak takut....lesen besar!!!!!
Ok lah panjang dah aku mengarut ni  ingat!!!!......jangan jadi monyet sengal tapi jadilah "brilliant monkey"..(ade ke??)....hahahhahahah.....cili tu pedas monyet...nanti berasap telinga.
Bye monyet...  aku sayang kawan aku tu!!!!...sampai mati.

3 comments:

Anonymous said...

Monyet main bola dapat perasa rasa oren...



kelazzzz ko nok, sesekali MELAHAR..!

Scha406 said...

like :)

rencah kehidupan said...

Entry yang mendebarkan pembacanya....
lebih merah padam muka pada yang terkena..
(...kalau dia perasan...!!!)


Luahkan aje apa yang terbuku...!!