Pages

Monday, October 10, 2011

Welcome home .....


Semalam aku lalu di halaman rumah mu ...aku nampak kau membuka jendela  dengan wajah yang sedih..sedu
Ohhh...wajah itu...wajah yang dirindui  muncul....alhamdullilah "Welcome home Dear"...sayu, hiba, gembira tak terkata...(big hug for you)...
Walaupun aku cuma mengintai dari jauh dan mendengar rintihan suara yang sayu dan hiba..  mengadu, meratap pada yang tersayang..bahawa diri teraniaya.......benar itu!!!!
Aku bisu tak terkata apa..cuba nak bersuara tapi tak terluah..
Diam tak bermakna aku melupakan... masih mengambil berat tapi dari jauh.... mengertilah!!!

Bila aku toleh kebelakang ..aku lihat kau melatah lagi... nanti!!!!!!.....tunggu!!!!!......
jangan marah lagi.. tenang..fikirkan jalan keluar yang terbaik.  Aku tahu kau manusia bijak ......
simpan sebentar ego mu..

Aku ingin berpesan sekiranya sudi menerima dan mendengar ...bahawa berdiam buat sementara waktu..jangan melatah, cari jalan yang waras dan terbaik.  Tunggu ape kesudahannya.. persetan dengan umpat keji manusia yang kurang cerdik dan cetek pengetahuan.  Manusia durjana tak kemana hidupnya... bahagia untuknya tak kan selamanya.... chittt!!!!!..pi mampooossss sama diaaaa!!!?

Diam itu bukan bermakna melupakan masalah tetapi ...memikir dan muhasabah..mencari penyelesaian.  Benang yang kusut harus dilerai kan dengan tenang dan sabar...percayalah kekusutan pasti akan beralah.

Panjang umur kita jumpa lagi ....salam pada semua yang tersayang...doaku sentiasa bersama mu... .salam sayang!!!!

1 comment:

rencah kehidupan said...

Mengintai dari tirai kamar aje....